10,000
Démonická Plamenná Legie vysílá masivní invazi, aby byl svět zbaven své přirozené magie. Legie je potlačena Temnými Elfy, ale zapřísáhla se k návratu a dokončení započaté práce. Temní Elfové se rozhodují vzdát se svých magických schopností a zničí jejich zdroj, Studnu Moci. Avšak jeden z Temných Elfů, Illidian Stormrage, se nechce vzdát jeho schopností a vezme trochu vody ze studny a vypustí ji do velkého jezera. A tak vytvořil nový zdroj moci, který se stane důvodem pro mnoho dalších válek. Pro tento zločin je uzavřen hluboko uvnitř Kalimdoru, aby již nikdy nebyl osvobozen.4,000
Rozvinutí Elfové zakládají království Quel´Thalas v severním Lordaeronu. Elfové neustále bojují proti nespočetným Trollím válečným bandám.2,800
Je založeno lidské království Arathor. Vyspělí Elfové vyučují Lidi v magii výměnou za pomoc proti Trollům. Smíšená armáda Elfů a Lidí slaví úspěchy ve vyhlazování většiny Trollů v Lordaeronu.1,200
Lidské království Arathor se rozpadá na sedm autonomních národů.40
I když vyhnaná z Azerothu, Plamenná Legie zkazí Orkské klany ze světa Draenoru. Kdysi vznešené, šamanistické Orkské klany se spojují a stávají se bouřlivou Hordou.1
Medivh otevírá Temný Portál a Horda začíná svou invazi do Azerothu.Koná se Warcraft: Orcs and Humans
Po pěti vyčerpávajících letech boje proti nepříteli si Horda konečně podmaní národy Azerothu a Khaz Modan prohlásí Blackrock Spire za základnu jejich operací.Lord Lothar vede exodus uprchlíků k severnímu národu Lordaeronu. Tam jednou přesvědčí vůdce sedmi lidkých národů, aby se sjednotili proti Hordě. Aliance Lordaeronu je založena.
Koná se Warcraft II: Tides of Darkness
Orgrim Doomhammer, válečný náčelník Hordy, vysílá své mocné flotily k invazi břehů Lordaeronu. Nezastavitelná Horda si proklestí cestu až do srdce Lordaeronu a podaří se jí zničit prastaré elfí království Quel´Thalas.Aliance je zatlačí zpět, ale Lord Lothar je zabit během obléhání klanu Blackrock. Popohnáni smrtí svého milovaného vůdce zlikvidují armády Aliance klan Blackrock a zatlačí Hordu zpět k prahu Temného Portálu.
Temný Portál je zničen a Horda je poražena.
Zběhlí Orkové jsou zadrženi Aliancí a umístěni do internačních táborů.
Koná se Warcraft II: Beyond the Dark Portal
Starodávný šaman Ner´zhul, shromažďuje pár zbylých klanů v Draenoru a obnovuje Temný Portál. Přikáže svým klanům, aby z Azerothu ukradly jistý počet artefaktů, což mu umožní otevřít mnohočetné Portály v Draenoru.Aliance posílá své armády skrze Temný Portál za účelem zastavení Ner´zhulových plánů. Střet dvou armád v tomto pekelném světě trvá měsíce.
Posílen ukradenými artefakty, otevírá Ner´Zhul v Draenoru několik Portálů. Nyní, než může své klany jimi provést, se jejich energie vymkne kontrole a začnou zkázu základní struktury Draenoru. Alianční hrdinové vědí, že by byli navždy uvězneni a jsou donuceni zničit Temný Portál, takže Azeroth není stráven běsnícími energiemi.
Zatracený svět Draenoru se rozpolcuje.
Aliance to nemá lehké, jak se znovuotvírají Orkské internační tábory... Pouze několik osamocených orkských klanů se vyhne hněvu Aliance a živoří v drsné divočině.
Koná se Warcraft Adventures: Lord of the Clans
Thrall, mladý Ork, který vyrostl jako lidský otrok uniká ze svého otroctví a vydá se hledat své ztracené dědictví. Thrall je úspěšný při sjednocování několika odpadlých klanů a vede je do vzpoury proti Aliančním krajským správám.Pod hrozbou nově se rýsující Hordy se začínají Alianční národy hašteřit a hádat. Mezi lidskými vůdci roste napětí.
Thrall se stává novým válečným náčelníkem Hordy a pomáhá znovupředstavit svému lidu opuštěnou šamanistickou kultůru. Posilněná Horda se konečně zbavuje posledních pozůstatků zkažení Legií. Ale rýsuje se nové nebezpečí...
Koná se Warcraft III: The Reign of Chaos
Krátce poté, co je mladý válečný náčelník nové orkské Hordy navštíven prorokem, rozhodne se vzít celou Hordu do zámoří, do kraje zvaného Kalimdor. Při jejich cestě do krajů Kalimdoru se rozhodnou navštívit jeden ostrov, kde se spojí s Ostrovními Trolly a uniknou zuřivosti Mořské Čarodějky.Avšak co Thrall neví je, že tajemný prorok navštívil také Kirin Tor, mágy Dalaranu a krále Tearenase Lordaeronského. Avšak Lidé jeho proroctví ignorují.
Ale měli pro to své důvody. Byli trápeni novou nákazou, která přicházela do jejich vlastních krajů. Uther Lightbringer z Paladinského řádu, Jaina Proudmoor - učnice vůdce Kirin Toru, Antonidus a vlastní syn krále Tearenase, Arthas byli vysláni, aby prošetřili toto nové nebezpečí. Brzy zjistí, že tato nákaza se děje pod jménem Nemrtvé Pohromy vedené Králem Lichů, Ner´Zhulem, který byl démonickými silami obživen.
Arthas se rozhoduje vyčistit celé hlavní město Lordaeronu, aby se zbavil invaze Zombie. Brzy poté se Arthas vydává do Northrendu aby bojoval proti nemrtvým silám na jejich vlastní půdě. Ale on sám se nechá zkazit Králem Lichů. Arthas se vrací do Lordaeronu, zabije svého otce a získá zemi pro Pohromu. Znovu otevře Portál démonickému světu a umožní přístup zla do Azerothu, jaký již měli před dlouhou dobou.
Přeživší lidé pod vedením mladé Jainy Proudmoorové konečně dbali Prorokovy rady a vypluli do Kalimdoru. Příchod Lidí a Orků do Kalimdoru nepřešli bez povšimnutí jeho původní obyvatelé, Temní Elfové. Oni byli těmi, kdo poprvé porazili Démonickou Legii a vycítili, že je čas probudit starověké Druidy z jejich spánku, aby se ještě jednou postavili zlu. Ale ne jen Druidové jsou probuzeni, Illidian byl konečně uvolněn ze svého exilu.
Lovec Démonů porazí velký podíl kombinovaných sil Nemrtvých a démonů vedených Tichondriem, Dread Lordem. Stále posedlý mocí pozře Illidian lebku Gul´Dana a sám se stane démonem. Zase je vykázán z Kalimdoru, tentokrát jeho vlastním bratrem, Furionem Stromragem.
Mezitím se Orkové spojili se starodávnými kmeny Taurů a vyplnili poslední část proroctví. Jak se odváží do starověké jeskyně, objeví, že už ji dostali lidé. Jak se odváží dále do jeskyně, konečně najdou proroka, který odhalí svojí skutečnou identitu.
Ukázalo se, že prorok není nikdo jiný, než samotný Medivh. Pouze tentokrát přišel zachránit svět Azerothu. Řekne Orkům, Lidem a Temným Elfům, aby spojili síly proti silám zla. Spolu chrání Strom Světa, a zatímco Lidé a Orkové pojišťují, že se zlo nepřiblíží, koupí si Temné Elfy. Jak Elfové shromáždí všechnu jejich sílu přírody, konečně sprovodí ze světa generála démonů, Archimonda.